Det här med killar och toalettsitsen – ingenting nytt där tänker ni. Jo men faktiskt, jag har två funderingar varav den ena inte ens gäller killarna och hur de tänker eller kanske inte tänker när de inte fäller tillbaka toalettsitsen efter att de har kissat. Så min första fundering rör den mer omfattande diskussionen och missnöjet kring detta, ska vi kalla det fenomen. Diskussionen förs oftast av kvinnor, eftersom det är vi med snippor som sitter ner på toalettsitsen när vi ska kissa för att enklare pricka rätt, medan personer med snopp är de vi pekar ut som förbrytarna i denna toalettritual. Och hur går pratet kring det här då?
Life - as it crosses my path. Stockholm Serendipity is a selection of thoughts I choose to write about. Moments which have stuck with me, topics I ponder and situations I muse about. The things I stumble upon. The serendipity in my life.
Translate
03 december, 2013
02 december, 2013
Idag är jag vuxen, men 30 november är hatets natt
Häromdagen var jag
på Kungsholmen i ett ärende och istället för att som vanligt hoppa på 3:ans
buss hem till Söder valde jag att promenera. Det blev lite på måfå som jag
strosade ner för Hantverkargatan och förbi Stadshuset, denna vackra byggnad som
för mig mer än någon annan symboliserar Stockholm, min stad. Som liten var det
Stadshuset jag avtecknade i mina försök att skapa egna akvarellmålningar. Ett
par gånger var jag uppe i tornet, jag tror att jag nån gång tävlade med mitt
sällskap om att komma först upp, runt, runt och uppåt i en slags evig spiral som
var på tok för lång för min pubertala konditionsnivå. Ceremonin för min
lärarexamen hölls mycket högtidligt i Blå Hallen med efterföljande middag och
dans i Gyllene Salen. Som stipendiat för studier i USA genom ett
amerikanskt-svenskt samarbete har jag guidats omkring i Stadshusets salar och
rum, korridorer och kontor för att lära mig allt om Stockholm. Det Stockholm
som jag skulle komma att representera i mitt uppdrag som ambassadör för
Sverige.
Some of you raised concerns about your comments not being published...
In this post I hope to clarify how you can leave a comment on my blog posts or respond to someone else's comment. It's as easy as 1, 2, 3!
And please note, you do not need to be a registered user of any specific website.
To comment, please follow these 3 simple steps:
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)